donderdag 14 februari 2013

Patroon gehaakt hartje voor valentijn

This post will be mainly in Dutch because the pattern I show here already exists in English. I found it here.


Bij Wol en Zo kocht ik katoen in echte snoepkleurtjes. Het is heerlijk om mee te haken en ik heb een kleine voorraad aangelegd voor kleine projectjes. Deze hartjes zijn daar een van.

Het patroon bestaat in het Engels, ik heb het vertaald naar het Nederlands en er een fototutorial van gemaakt. Hier gaan we.
Zoals zo vaak beginnen we met een magische lus. Haak 3 lossen op de magische lus.


En daarna 16 stokjes in de lus

Trek de lus stevig aan en sluit met een halve vaste. 

Toer 2: 3 lossen en 1 stokje op dezelfde plaats als de lossen.


Daarna 2 stokjes in de volgende 2 steken en 4 halve stokjes in de volgende steken.


3 stokjes in de volgende steek en weer 4 halve stokjes.


2 stokjes in de volgende 2 steken, 1 stokje in de volgende steek, 3 lossen en 1 halve vaste in dezelfde steek als het vorige stokje.



Toer 3



Afhechten en klaar! 


Hierna ging ik aan de slag met twee hartjes en voegde ze samen tot een dik gevuld hartje, leuk als hanger.

















10 reacties:

  1. Altijd leuk om te zien wat er mee de aangekochte bolletjes gebeurd en ja het zijn echte snoepkleurtjes. Dank je wel voor de vertaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love these little hearts. I can't believe i haven't found your blog before. Now I am a faithful follower!
    Eileen xxoo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. que corazones más bonitos Ines!!y parecen faciles, voy a probar a ver como me salen
    un abrazo guapa!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, Ik ben een nieuwe volger van je beide blogs. Ja op die andere had ik me net lidgemaakt lees ik dan pas dat je andere blog hebt,haha. Nou ja ben gewoon van allebeide lid geworden. Mijn blog heet Juweeltsje ( wij zeggen en schrijven dit op zijn leeuwarders), dus ik was heel verast dat er nog iemand iets met die naam had.
    Wat maak jij mooie sieraden zeg. Ja dat had ik ook al een tijdje in mijn hoofd om mischien het haken te combineren met de fimokralen die ik maak. ( op dit moment even geen fimo door het fanatieke haken) En ik wordt door je blogs mooi op inspiratie gebracht. Ik zal niet het zelfde maken als jij hoor maar je hebt mooi duidelijke uitleg .
    Groetjes ut Ljouwert Hendrika
    PS ik heet op mn profiel nog wel Zonnekindpop zo heette mijn blog eerst maar omdat ik zoveel andere leuke dingen maak en iemand mij altijd Juweeltsje noemt heb ik de blog die naam gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Hendrika voor je mooie woorden. Ik kom ook eens bij jou kijken :)
      Inez

      Verwijderen
  5. Hallo Inez,
    Wat maak jij mooie dingen! De hartjes zijn schattig en de ketting van je vorige post is ook erg mooi! Ik kom vaker terug op je blog, dank voor je bezoek aan die van mij.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Crochê é maravilhoso. Obrigada por compartilhar o passo a passo.

    BeantwoordenVerwijderen